17 Ekim 2013 Perşembe

Bayadır boşladığımı fark edip bloga dönüş yaptım :)

     Bugünkü yazım, sokak hayvanlarını sahiplenmekle ilgili olacak. Çünkü ben de sokaktan bulduğum bir hayvanı evime aldım :) Annem en başlarda bu konuya pek iyimser bakmıyordu; çünkü bundan önce tavşan, kuş, kaplumbağa gibi hayvanlar baktım. En son kaplumbağalarım ( Sabuha ve Şakir) öldüğünde, ki tarih 12 Mart 2013 idi, çok ağlamıştım. 

     Mayıs ayında annem ve babamla gittiğim Sığacık'ta, pazarı gezerken ufacık bir kedi gördüm. Sapsarı tüyleri ve mavi gözleriyle, "Beni al!" diye bağırıyordu adeta. Almak için oldukça çaba gösterdim ama annemleri ikna edemediğim için kediyi pazarda bırakmak zorunda kaldık. Ama Bostanlı sokakları bu konuda pek zengin. Sokaklar kedilerle, köpeklerle dolu ve buralarda oturan hiç kimse sokağa su ve yem bırakmayı ihmal etmiyor özellikle yaz mevsiminde. 
     Neyse benim konuya dönmem gerekirse, final dönemimde evde depresyonun dibine vururken; çok tatlı bir kedi yavrusu annemin dükkanına gelmiş. Karnı açmış, annemin verdiği poğaçayı yemiş, tuvaleti geldiğinde camları kapıları tırmalayıp toprak yere gitmek istemiş. Ablamla anneme yaptığımız psikolojik baskılar ve annemin vicdanı sonuç verdi, kedimiz eve geldi. 



     Yanlış hatırlamıyorsam geldiğinde tarih 24 Hazirandı, veterinerler de doğum gününün yaklaşık olarak 1 Nisan olduğunu söylediler. Geldiğinde minicik olan 'Cemil', şimdi 7 aylık olmaya çok yakın. İsminden de belli olduğu gibi erkek olan Cemil, her yetişkin erkek kedi gibi erişkinliğe ulaştığını belirtmek için bir koku salmaya başladı. 9 aydan önce kısırlaştırma işlemi de yapılamadığı için şimdilik bekliyoruz. Aşılar ve kısırlaştırma işlemiyle ilgili bilgiler başa bir postta olacak :)



    Ve şimdi ona olan sevgime gelince daha önce evcil hayvanı olan insanların, onlara olan sevgilerine şaşkınlıkla bakardım. Şimdi, "Az bile." diyorum. Evde o var diye eve erken geliyorum, aşıya gideceği zaman ondan çok korkuyorum, öpmeye doyamıyorum. Yani bir hayvanı sahiplenmek; hem sizin için hem onun için yapabileceğiniz en iyi şeylerden biri. Çünkü onun size duyduğu minnet ve sizin ona verdiğiniz karşılıksız sevgi anlatılamıyor. 



     Cemil hepinize selam söylüyor :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder